• Home
  • Info
  • Struktur Pengurusan Pejabat
  • Bahagian Pengurusan Maklumat & ICT

BAHAGIAN PENGURUSAN MAKLUMAT & ICT


Bahagian Pengurusan Maklumat & ICT (BPM&ICT) bertanggungjawab dalam menguruskan keperluan perkhidmatan ICT di Jabatan Pendaftar. Objektif utama adalah menjadi nadi penggerak dalam menjana dan meningkatkan kemajuan infrastruktur serta aplikasi ICT di Jabatan Pendaftar.

Selain itu, BPM&ICT juga berfungsi sebagai :

  1. Memperkasa dan memperkayakan jaringan penghasilan dan pengurusan ICT.
  2. Memangkin serta menerokai teknologi ICT di pasaran dan seterusnya menggerak dan menerapkan teknologi tersebut dalam menguruskan aktiviti-aktiviti pentadbiran.
  3. Memperkemas dan memodenkan prasarana (Infostruktur) ICT untuk aktiviti pentadbiran.
  4. Menghasilkan inovasi menerusi keupayaan teknologi terkini berdasarkan keperluan semasa.
  5. Mengkaji, membangun, menguji dan menyelenggara sistem aplikasi mengikut permintaan dan keperluan universiti.
  6. Memperkukuhkan pengurusan web, pangkalan data, rangkaian dan sistem aplikasi.
  7. Pemantauan, penyelenggaraan dan penyeliaan sistem yang telah dibangunkan.
  8. Memberikan perkhidmatan teknikal secara menyeluruh untuk staf dan jabatan.
  9. Menyediakan perkhidmatan rekabentuk grafik bagi aktiviti atau program yang dilaksanakan oleh jabatan.

    Pautan Pantas

    Hubungi Kami

    Jabatan Pendaftar
    Aras 5,
    Bangunan Canselori,
    Universiti Sains Malaysia,11800 USM,Pulau Pinang

    Emel : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
    Tel : 6046533888 ext. 3111/2416/2403
    Fax : 604-6581718  |  

    Pejabat Pendaftar, Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Bahagian Pengurusan Akademik
    dan Bahagian Pengurusan Maklumat & ICT

    Aras 5, Bangunan Canselori, Universiti Sains Malaysia,11800 Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang

    Tel: 046533888 ext. 3111/2416/2403 | Fax: 04-6581718

    • Last Modified: Tuesday 12 November 2024.